سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 87/11/19

برای طرح نوسازی شهـــــری در قلب منطقه اقتصادی و پر فعالیت Geelong ، تیلور کولیتی لثلین به عنوان مدیر پروژه و طراح شهری انتخاب گردید و در نهایت منطقه پیاده خرید Geeling از حالت یک گذرگاه پیاده بی روح و یک محل خرده فروشی به فضایی پر نشاط و با تحرک برای تعاملات اجتماعی با موفقیت تغییر پیدا کرد.

خیابان Little Malop، فضای طولانی و مستطیل شکل است که بین دو مرکز خرید داخلی قرار گرفته است. طراحی بر اساس فراهم نمودن فضای عمومی آرام و جذاب که بیان کننده دقت و ارتباط خوب همسایگی آن در زمینه شهری است، ایجاد گردید. الگوی ساده درختان طولی ، نور و تصویر آب باعث فراهم نمودن پیوندی میان اجزاء این همسایگی در امتداد آن شده است. با وجودی که ترافیک محدود، درجه ای از جنبش و فعالیت را به بازدیدکنندگان تازه واردها معرفی میکرد، پیاده گذری عریض برای تشویق جریان فعالیت های خرده فروشی ایجاد شده و مجموعه ای منحصر بفرد از مبلمان به منظور برجسته نمودن کیفیت جزئیات و ارائه تجربه ای از عرصه فعالیت های عمومی ایجاد گردید.

برجسته ترین مشخصه این طرح توسعه، تغییری موفقیت آمیز در جهت تبدیل یک محیط ناسالم به یک محوطه خرید شبانه پویا بوده است. برجک های نورانی ظریف، که به زیبایی تمام، دیواره های خود را رنگ بخشیده و دوباره در بالای برجک تکرار می شوند، سیمای شبانگاهی یکپارچه ای را برای مرکز تجاری Geelong ایجاد کرده است.

گواه موفقیت این طراحی شهری تعداد بازدیدکنندگان، اهالی مقیم حال حاضر، استفاده کنندگان فضا و باز زنده شدن خرده فروشی های همجوار این همسایگی است.

 

Little Malop ، ویکتوریا - استرالیا

تیلور کولیتی لثلین 

مهدی مشهدی




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 545575

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس