سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 87/11/26

مونترال، در سایه طرح نورپردازی ماندگار جدیدی که تمام شکوه و جلال میراث معماری و فضای   بی همتای خیابانها و میادین عمومی را به نمایش گذاشته است، شب هنگام برق می زند و می درخشد

 

نور پردازی شهر مونترال

Gills Arpin، طراح تکنیک نور مونترال، که از دنیای تئاتر به جهان نور پردازی وارد شد، علاقه فراوانی به شهر محل تولد خود داشت. او بیش از دو دهه در سمت یک تکنسین برق ماهر کار می کرد:طراح و مدیر نورپردازی، مدیر تولید اپرا، بالت و نمایش های موزیکال Broad way .ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 87/11/21

توسعه ساحل جی لانگ، در یک حوزه یک کیلومتری متمرکز شده است. محلی که پس از رکود صنایع بندرگاه، به مکانی متروکه و ماشین رو تبدیل گشته بود. در کل راهبرد طرح در راستای بازگرداندن این ساحل شهری ، به میان مردمان جی لانگ بوده است.


طرح مذکور دارای شش مولفه بوده ودر جستجوی شرایطی است که در آن، شهر در برخورد با ساحل ، فراهم آورنده موقعیت های لبه ای متنوعی است که این خود افراد، امکان تجربه آب را از طرق مختلف می دهد. طرح در پی بنا نهادن تفرجگاهی باشکوه با مقیاسی شهری است، مکانی بزرگ و پر از چشم انداز برای حرکت. طرح همچنین فضاهایی چون بندرگاه را برای تاکید و تقویت تفرجگاه خطی ایجاد می کند. کاربرد بافتها و ترکیبها، مبلمان، ریتم ها و فرمها، جزئیات سایت را غنی ترمی سازد.

ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 87/11/21

بناهای تاریخی ذاتاً پایدارند. حفاظت عمراستفاده از مصالح موجود و زیرساختی راافزایش می دهد و اتلاف انرژی را کاهش می دهد درضمن سیمای قدیمی شهرک ها وشهرها را حفظ می کند.

ساختمان موجود توانایی نگهداری30% انرژی ذخیره شده و عملکرد برای حیات سالم را دارد و پایداری با حفاظت شروع می شود. بناهای تاریخی بطور سنتی با ابعاد مختلف پایداری طراحی می شده است که در مقابل محوطه و اقلیم عکس العمل نشان می دهد.  چند مورد از آن موارد در این مقاله مورد بررسی اجمالی قرارگرفته اند.

 

ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 87/11/19

برای طرح نوسازی شهـــــری در قلب منطقه اقتصادی و پر فعالیت Geelong ، تیلور کولیتی لثلین به عنوان مدیر پروژه و طراح شهری انتخاب گردید و در نهایت منطقه پیاده خرید Geeling از حالت یک گذرگاه پیاده بی روح و یک محل خرده فروشی به فضایی پر نشاط و با تحرک برای تعاملات اجتماعی با موفقیت تغییر پیدا کرد.

خیابان Little Malop، فضای طولانی و مستطیل شکل است که بین دو مرکز خرید داخلی قرار گرفته است. طراحی بر اساس فراهم نمودن فضای عمومی آرام و جذاب که بیان کننده دقت و ارتباط خوب همسایگی آن در زمینه شهری است، ایجاد گردید. الگوی ساده درختان طولی ، نور و تصویر آب باعث فراهم نمودن پیوندی میان اجزاء این همسایگی در امتداد آن شده است. با وجودی که ترافیک محدود، درجه ای از جنبش و فعالیت را به بازدیدکنندگان تازه واردها معرفی میکرد، پیاده گذری عریض برای تشویق جریان فعالیت های خرده فروشی ایجاد شده و مجموعه ای منحصر بفرد از مبلمان به منظور برجسته نمودن کیفیت جزئیات و ارائه تجربه ای از عرصه فعالیت های عمومی ایجاد گردید.

برجسته ترین مشخصه این طرح توسعه، تغییری موفقیت آمیز در جهت تبدیل یک محیط ناسالم به یک محوطه خرید شبانه پویا بوده است. برجک های نورانی ظریف، که به زیبایی تمام، دیواره های خود را رنگ بخشیده و دوباره در بالای برجک تکرار می شوند، سیمای شبانگاهی یکپارچه ای را برای مرکز تجاری Geelong ایجاد کرده است.

گواه موفقیت این طراحی شهری تعداد بازدیدکنندگان، اهالی مقیم حال حاضر، استفاده کنندگان فضا و باز زنده شدن خرده فروشی های همجوار این همسایگی است.

 

Little Malop ، ویکتوریا - استرالیا

تیلور کولیتی لثلین 

مهدی مشهدی




ارسال توسط 3شهرساز

مقدمــــه

ایجاد و گسترش فضاهای شهری موثر، کارآمد و پویا از جمله مباحثی است که مورد توجه معماران، طراحان و برنامه ریزان بوده و هست. فضاهای شهری که بعنوان بطن حیات اجتماعی و شهری امروزی مطرحند، دارای ابعاد مختلفی می باشند، اما به نظر می رسد در کشور ما بجز معدود مواردی در حیطه طراحی شهری، همچنان به تعاریف نظری موضوع پرداخته و کمتر به مردم، فعالیتهای اْنان و فضاهای ویژه آنان توجه کرده ایم. چنانچه همگان بدان اذعان داریم، لازمه باور و توجه به موضوعی، شناخت کامل و شفاف سازی ابعاد مختلف و تاثیر و تاثرات آن بر محیط و مخاطبین است.

پرسش اساسی نیز ازهمین نقطه آغاز میگردد؛ ابعاد مختلف فضاهای شهری چیست و این ابعاد چه تاثیری بر وجوه مختلف یک شهر خواهد گذاشت؟ و آیا اساسا شناخت موارد فوق می تواند جایگاهی در طراحی فضاهای شهری داشته باشد یا خیر؟

ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : پنج شنبه 87/11/17

در اواخر سال 1999، از گروه PPS برای کار در قلب مرکز شهر دیترویت که سابقاً محوطه اجرای کنسرت بود، دعوت به عمل آمد. این سایت با حدود 8000 متر مربع مساحت هنوز به عنوان یک مبدا برای تمام نشانی ها و شماره های خیابان های دیترویت عمل می نمود. برای احیاء این محوطه، طراحان تعاملی را با مردم برای به تصویر کشیدن پارکی که طبق خواست شهردار دیترویت می بایست بهترین فضای عمومی جهان می گردید، برقرار کردند و در نهایت طرح پیشنهادی آنها تعریف منطقه ای برای استفاده های عمومی بود؛ فضایی برای استفاده در روز و شب و در تمام سال.

پردیس مارتیوس جدید فضای باز بزرگی است که در سال 2004 به بهره برداری رسید. این پارک که بدون واسطه و با همکاری مردم دیترویت و حومه آن ایجاد گردید، فضای عمومی جذابی است که مردم از هر طرف شهر برای شنیدن کنسرت، دیدن فیلم در فضای روباز، لذت بردن از باغ های گل و فواره ها، ملاقات های دوستانه در کافه پارک و یا حتی نشستن و استراحت کردن، به سوی آن سرازیر می شوند.ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : پنج شنبه 87/11/17


چس پارک با 28 برج شطرنجی، در مجاورت پارکینگ جبهه شرقی بلوار براند"Brand" قابل مشاهده است. این مسیر عبوری ابتدا برای تامین عبور و مرور از طریق پارکینگ به بلوار براند ایجاد شده و از نزدیکی تاتر آلکس Alex نیز عبور می کند. (تصاویر از تام بونرTom Bonner)

 

پارک شطرنج کالیفرنیا

ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
   1   2      >
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 545100

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس