سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 87/8/24

موقعیت جغرافیایی

تربت حیدریه با وسعت 9300 کیلومتر مربع از جنوب به شهرستان گناباداز شمال به مشهد مقدس و فریمان – از شرق به شهرستان‌ها تایباد – تربت جام و از غرب به شهرستان‌های کاشمر و نیشابور ارتباط دارد. این شهرستان که در 142 کیلومتری جنوب مشهد مقدس واقع است دارای 59 درجه 12 دقیقه طول و 35 درجه 17 دقیقه عرض جغرافیایی بوده و ارتفاع آن از سطح دریا 1323 متر می‌باشد این شهرستان دارای شش بخش, سیزده دهستان بشرح جدول ذیل می‌باشد.

 

شهر تربت حیدریه

آبشار رود معجن

 آبشار رود معجن

 روستای رود معجن واقع در 48 کیلومتری غرب تربت حیدریه واقع است. در چهار کیلومتری این روستا آبشاری زیبا با ارتفاع 28 متری پدید آمده که از سلسله جبال چهل تن در 54 کیلومتری غرب شهرستان سر چشمه گرفته و پس از ایجاد آبشار و مشروب کردن آبادی مسیر خود در نزدیکی روستای رود معجن وارد رودخانه حصارچه می شود.

پارک جنگلی پیشکوه

 پارک جنگلی پیشکوه

بارک جنگلی پیشکوه که یکی از بزرگترین پارک های کشور نام گرفته دارای جایگاه خاص در منطقه خراسان مرکزی و محور شرق کشور است. پارکی با وسعت 800 هکتار در دامنه کوه سه قله مشرف به شهر و با پیش بینی امکانات متنوع تفریحی و توریستی و نیز جاده گذر مسافرین استان های جنوبی کشور به مشهد الرضا و نیز چشم اندازهای بس زیبا می تواند پذیرای مسافرین و گردشگران باشد.

باغ ملی

 باغ ملی

باغ ملی تربت حیدریه که در مرکز شهر در انتهای خیابان معروف به باغ ملی و بر بالای تپه ای قرار گرفته یکی از زیباترین پارک های ملی محسوب می شود. که با دستان هنرمند و مبتکر باغبانان تبدیل به یک شاهاکار شده است. درختان سرو سر به فلک کشیده گل های زیبا, طرح های پرنده درختی و فواره ها آن را تبدیل به یک باغ که چشم هر بیننده ای را خیره می سازد.

شکارگاه

 شکارگاه

منطقه و ارتفاعات شکار ممنوع بزمای – ژرف – قلعه جقازغند – چنار از جمله شکارگاه هایی هستند که از نظر طبیعی, پوشش گیاهی و حیات وحش ( پلنگ, گرگ, شاهین, قوچ, گربه وحشی ...) از دیگر جاذبه های گردشگری تربت حیدریه به شمار می روند.

 

دانلود نقشه شهر تربت حیدریه

 

منبع : http://www.urbanism85.com/




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 81
کل بازدیدها: 545928

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس