سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : پنج شنبه 87/8/9

شهرک Courtside Village، یک طرح شهری 70 آکری است که در محدوده شهری "سانتا روزا" در کالیفرنیا با جمعیت 140000 نفر در حال اجرا است. در این طرح، خصوصیات سنتی احیاء شده بسیاری به چشم می خورد که شمه ای از آن به این قرار است:

 

شهرک Courtside Village

-- خیابانهای باریک با عرض 30 فوت با محدوده پارکینگ در دو سو و گلوگاه هایی در سر چهار راهها

-- حداقل پس روی (10 فوت) بهمراه ورودی رو به جلو در خانه ها

-- همسایگی های مختلط. خانه ها از 1100 تا 2400 فوت مربع متغییرند.

-- احداث  واحدهای سنتی، دلخواه می باشد و شهرک دارای واحدهای اجاره ای چند خانواری خواهد بود. ساخت واحدهای سنتی روی گاراژها نیز بنا به تمایل مشتری است.

-- واحدهای شغلی در مرکز شهرک واگذار می گردد.

-- در کنار خانه ها، یک کلیسا، یک مدرسه ویک باشگاه تنیس نیز تاسیس می شود.

-- قرار است مرکز این شهرک با 30000 فوت مربع منطقه اقتصادی و آپارتمانهایی درطبقات بالای آنها احداث شود.

-- یک میدان مرکزی، یک زمین بازی مشترک بین کلیسا و مدرسه به همراه یک پارک کوچک در هر گوشه 90 درجه تاسیس می گردد.

ساخت وساز شهرکی با این تفاصیل آغاز شده است و در حال اجرا است.

 

کوچه های تنگ

در تحقیقی که در سال 1997 توسط "آلن کوهن" تهیه گردیده است؛ از جوامعی نام برده شده است که به تازگی شیوه ساخت وساز خیابانهای باریک را اتخاذ کرده اند. قبل از جنگ جهانی دوم، خیابانهای سنتی در حدود 28 تا 30 فوت عرض داشتند واز شعاع کناری بین 5 تا 10 فوت برخوردار بودند. از آن زمان به بعد، عرض خیابانهای معمولی به 36 فوت و با شعاع کناری 25 فوت گسترش یافت. خیابانهای عریض تر می توانستند عبور و مرور را سریعتر و موثرتر نمایند. متاسفانه، رفت و آمد سریعتر و افزایش میزان آسفالت، کیفیت زندگی در  محیط اطراف خیابانها را کاهش داده است.

در طول ده سال گذشته اعتراضاتی در سراسر آمریکا صورت گرفته است. شهروندان مایلند صدایشان به گوش مسولین روابط عمومی، مهندسین عبور و مرور ومسولین آتش نشانی برسد. آنها خواستار نوعی از طراحی شده اند که محیط خیابانها را قابل تحمل و قابل زندگی نماید. در بیشتر موارد، این اعتراضات منجر به ایجاد استانداردهایی برای خیابانهای باریک گردیده است. 

 

طرحهای دیگری در مناطق روستایی کالیفرنیا

از سال 1989، شرکت ABC AIA حدود پنجاه پروژه اقامتی احداث نموده است که 3000 واحد مسکونی را در بر می گیرند. انواع مختلف طرحهای این شرکت عبارتند از : واحدهای تجاری، واحدهای مسکونی، کاندو و آپارتمان، واحدهای غیر مجزا و مجزای ارزان قیمت یارانه ای، پناهگاه بی خانمانها و خانه های سنتی. ساکنان شامل هر دو بخش عمومی و خصوصی می شوند.

خانه های روستایی BAYTREE

احداث این خانه ها در یک طرح 25 واحدی گنجانده شده بود. این طرح که در سال 1992 تکمیل شد؛ جایزه زیبا سازی را ازشهرداری "کوتاتی" در ایالت کالیفرنیا اخذ نمود.

 

خانه های روستایی BAYTREE

اقامتگاه REED

این خانه که متعلق به تام و کی رید می باشد؛ در دره الکساندر واقع شده است و بوسیله معماران شرکت "هارتمن کاکس" از شهر واشینگتن ساخته شده است. طراحی این بنا، به منظور همگونی با محل کاملا از چوب ساخته شده است.

 

اقامتگاه REED

مجمع همگانی DeTURK

این طرح، شامل 32 واحد مشترک بهسازی شده می باشد که در ناحیه Old Westside شهر سانتا روزا واقع شده است. طرح خانه سازی مذکور برای شهر سانتا روزا در نظر گرفته شده بود و اسناد ساخت وساز توسط یک شرکت خانه سازی غیر انتفاعی بنام Burbank تهیه شده بود. کلنگ این طرح در سال 97 به زمین زده شد.

 

مجمع همگانی DeTURK

دهکده Southcreek

این منطقه دارای 135 باب خانه بود که متاسفانه متروکه شد. این ناحیه شامل خانه های سنتی کوچک، خیابانهای تنگ، یک گاراژ مستقل و خانه هایی از هر دو نوع مجزا و غیر مجزا بود.   

 

اقامتگاه STATZER

این خانه که متعلق به "جان استاتزر" و "سوزان استاتزر" است؛ بر روی تپه های مزین به درختان بلوط و مشرف به "کلاورلند" در کالیفرنیا ساخته شده است. این خانه از یک ورودی عریض تشکیل شده است که ساکنین را از قرار داشتن در معرض آفتاب شدید تابستان حفظ می کند و سایبانی خنک برای استراحت، مناسب با آب و هوای منطقه کالیفرنیا فراهم می آورد.

   

عمارت نیلسون

12 خانه دوپلکس بر روی شیب 10 تا 20 درجه، واقع در سانتا روزا. اولین فاز در سال 1995 تکمیل شد.

 

منبع: http://www.sonic.net/abcaia/index.shtml

 




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 546281

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس