سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : پنج شنبه 87/8/9

شهرداری شهر Anchorage :

شهر Anchorage آلاسکا یکی از مناسبترین شهر ها برای زندگی در آمریکا است. این شهر در یکی از دیدنی ترین مکان های دنیا قرار گرفته است. پاکیزگی، آب و هوای سالم، طراوت و طبیعت زیبای این شهر در تمام فصول آن را به مکانی پر رفت و آمد و توریستی تبدیل کرده است.

اتحادیه مدنی ملی در سال 2002 شهر Anchorage  را یکی از 9 شهر تماماً آمریکایی این کشور نامید. شهرAnchorage  نیز بیش از 50 سال است که پایداری و بزرگی خود را حفظ کرده است.  

Anchorage در طول فصول مختلف سال امکان استفاده از سرگرمی ها و فعالیتهای بسیاری را برای شهروندان و بازدیدکنندگان فراهم می کند بطور مثال در تابستان ماهی گیری و قایقرانی و در زمستان اسکی از سرگرمیهای بازدیدکنندگان آن می باشد.

 بخش اطلاعات:

این بخش عمدتاً کارهای اصولی ساخت بزرگ راه ها، طراحی چهارراهها و تقاطع ها و تنظیم زمان علامات راهنمایی و رانندگی را انجام می دهد.

با جمع آوری  و تجزیه و تحلیل محاسبات حجم ترافیک و کسب اطلاعات روند ترافیک، گزارش شرح تصادفات، مدیریت سرعت ترافیک و مطالعات بسیار این بخش اطلاعات مورد نیاز مطالعات مهندسین ترافیک را جمع آوری می کند.

هر ساله، پس از تقسیم بندی و خلاصه کردن گزارشات تصادفات و جمع آوری آنها توسط شهرداری   Anchorage ، بخش اطلاعات گزارش سالانه ترافیک را منتشر می کند.

جمع آوری این گزارشات برای ارزیابی، تجزیه و تحلیل، تعیین روشهای صحیح حمل و نقل و بررسی در جلسات شهرداری که موضوعات بهسازی ایمنی ترافیک و عملکرد بهتر علامات کنترل ترافیک را شامل می شود، بکار می رود.

این اطلاعات همچنین می تواند در تعیین مشکلات خیابان ها و چهارراهها، جایی که الگوی جدید ترافیک بتواند در کاهش تعداد تصادفات ناشی از ترافیک موثر واقع شود، به کار رود.

شما نیز می توانید با مراجعه به این حوزه گزارشات سالانه را دریافت کنید.

بعلاوه گزارشات سالانه ترافیک، بخش اطلاعات دیگر مطالعات مهم مهندسی ترافیک که شامل موارد زیر است را به انجام می رساند:

_ محاسبه حجم ترافیک

_ مطالعات میزان سرعت وسایط نقلیه

_ مطالعات زمانی ترافیک

_ مطالعات تاخیر زمانی عبور و مرور بر اثر ترافیک

_ تجزیه و تحلیل طبقه بندی وسایط نقلیه

_ محاسبه تراکم عابرین پیاده

_ تجزیه و تحلیل ایمنی چهارراهها

بخش ایمنی و مهندسی:

خدماتی که بر عهده کارکنان بخش مهندسی و ایمنی از نظر قوانین طراحی و عملکردی خیابان ها و بزرگراه ها گذاشته شده است شامل:

 پیشبرد و بهسازی چهارراه ها، جایگزینی و تغییر علامات، گسترش بازرسی ها، مطالعات تجزیه و تحلیل فشارهای وارده بر سیستم حمل و نقل بر اثر ترافیک، روش های کاهش ترافیک و کنترل سرعت های بالا می شود.
حال هدف این حوزه ایجاد بزرگراه ها و جاد های ایمنتر و الگوهای موثر در روند ترافیک است.
در متن زیر شما می توانیداطلاعات بیشتری از نحوه عملکردهای مختلف بخش ایمنی و مهندسی  ترافیک بیابید.
این بخش همچنین خدمات مختلف و سودمندی را برای حوزه خدمات عمومی به انجام می رساند و نشریات حاوی اطلاعات مفید را برای آنها منتشر می کند.

اتخاذ برنامه پاکیزه سازی خیابان ها:

این برنامه به گروههای اجتماعی، سازمانها، مراکز تجاری یا مغازه ها اجازه می دهد تا مسئولیت پاکیزه سازی بخشی از خیابان های محل کار خود را تقبل کرده و خدمات عمومی و پاکیزگی آن را به عهده بگیرند  .

این گروه ها موافقت می کنند که حداقل سه  سال ، سه مورد از پاکیزه سازی خیابان های نزدیک محل کار خود را طی ماههایی از سال که برف نمی بارد، انجام دهند.

راهنمایی های محدودیت وزن وسایط نقلیه در فصول مختلف:

محدودیت های وزن برای وسایط نقلیه سنگین بیش از 10000 کیلوگرم وزن ناخالص بکار گرفته می شود، این محدودیت باید از ماه مارچ یا آپریل تا ماه می رعایت شود.

طول این مدت به نحوه آب و هوا و درجه حرارت وابسته است. هدف از اجرای این طرح کاهش خسارت بر سنگفرش پیاده روها و خیابان ها در طی ریزش باران در فصل بهار می باشد. 

فعالیت های ویژه و صدور مجوز :

انجام فعالیتهای از پیش برنامه ریزی شده مستلزم آن است که سازمان یا واحد اجرا کننده خدمات عمومی شهرداری، مجوزهایی را برای برپایی برنامه ها صادر کند که برخی از این فعالیتها عبارتند از:

_ انجام مسابقات ورزشی،

_ فعالیت های سرگرمی و تفریحی

_ مسابقات گروهی

این مجوز ها از طرف حوزه خدمات عمومی شهرداری در اختیار بخش های مختلف با نظارت مستقیم قرار می گیرد. با وجود این گاهی بعضی از مراسم ها بجز مجوز شهرداری احتیاج به مجوزهای سایر حوزه ها مانند حوزه صدور مجوز فعالیت های ویژه آلاسکا، سازمان آتش نشانی و حوزه فعالیت های گروهی شهرداری نیز دارد .

سرعت گیر ها:

یکی از رایجترین اقدامات جلوگیری از بروز  ترافیک در ایالات متحده سرعت گیر ها هستند، سرعت گیرها در روند ترافیک موثر بوده و عوامل موثری در کاهش سرعت حمل و نقل ماشین ها که با محدودیت های سرعت در شهر سازگار نیستند، می باشند.

برای تقاضای یک سرعت گیر موقت باید:

_ درخواستی از طرف هر نهاد یا سازمان مانند: شوراهای اجتماعی، انجمن های مالکین منازل، اعضای انجمن شهر و  شهروندان بطور اختصاصی ارائه شود.

_ درخواست ارائه شده باید امضای درخواست کننده، آدرس اشخاصی که درخواست سرعت گیر دارند و پشتیبانی نصب آن را در محل را به عهده می گیرند به همراه داشته باشد.

_ سپس نامه ای برای ساکنین محلی که تقاضای سرعت گیر دارند ارسال می شود تا محل نصب آن را مشخص کرده یا اینکه مکانی را انتخاب و پیشنهاد کنند.

_ تصمیم گیری نهایی برای تعیین مکان فیزیکی دقیق سرعت گیر توسط مهندسین ترافیک شهرداری انجام می شود.

 علامت گذاری و رنگ زدن تابلوی خیابان ها:

تولید علامات راهنمایی و رانندگی و نصب و نگهداری تمام تابلوهای کنترل ترافیک، به عهده  شهرداری Anchorage می باشد. این علامات شامل تابلوهای شناسایی خیابان ها، تابلوهای ایست حمل و نقل، اطلاعات و آیین نامه ماشین های سواری، علامتهای شناسایی موارد مورد نیاز ویژه می شود. بعلاوه طراحی و ساخت تمام علامت های کنترل ترافیک ،  علامت گذاری پیاده روها در معابر عمومی مانند مدارس و مسیرهای عبور خط کشی شده نیز توسط شهرداری انجام می شود.

برنامه ریزی حمل و نقل:

در طی سال 2001 شهرداری مبلغی معادل 60 میلیون دلار را از دولت فدرال برای بازسازی بزرگ راهها، جاده ها، خیابان ها و موارد مرتبط بهسازی دریافت کرد. به همین منظور شهرداری برای تنظیم برنامه های بهسازی، گروهی را تحت عنوان ( AMATS)با عنوان حلال مشکلات حمل و نقل مناطق کلانشهر Anchorage که وظیفه هماهنگی برنامه ریزی به نسبت حق تقدم موارد انجامی و صرف بودجه اختصاص یافته را بر عهده داشتند، تعیین کرد.

انتشارات بخش ایمنی:

-- کتابچه راهنمای علامات ترافیک

-- علامت های اضافه شده کنترل ترافیک ATM

برای مطابقت با تابلوهای راهنمای کنترل ترافیک، تمام علامت های کنترل ترافیک نصب شده در خیابان ها  باید با ATM مطابقت داده شوند.

علامت های کنترل ترافیک خیابان ها تحت نظارت شهرداری باید با ATM مطابقت داده شوند تا رانندگان از علامات جدیدی که توسط حوزه ترافیک در سطح شهر یا جاده ها بکار برده شده، حتی در نقاط دور اطلاع پیدا کنند.

 برنامه ایمنی پیاده روهای مدارس ابتدایی:

برنامه ایمنی پیاده روهای مدارس ابتدایی هر ساله توسط حوزه ترافیک شهرداریانجام می شود و کتابچه راهنمایی آن نیز توسط همین حوزه منتشر و در اختیار شهروندان قرار می گیرد. هدف از انتشار این کتابچه کمک به ایمنی بیشتر دانش آموزان هنگام رفتن به مدرسه و سوار شدن بر سرویس است.

لازم است نقشه ای پیاده روهای ایمن  در اختیار آنها گذاشته شود تا دانش آموزان ترغیب به استفاده از آن شوند و همچنین معلمین و والدین نیز در تشویق دانش آموزان جهت عبور و مرور از مسیرهای پیشنهاد شده و تقاطع های که به تابلو راهنمایی مجهز است و دادن آگاهی و شناساندن علامات و تابلوهای راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان تلاش کنند.

راهنمای پیش نویس کاهش روند ترافیک ( TCMP):

این کتابچه راهنما قصد دارد تا عملکردهای برنامه ریزی، طراحی مهندسی، نقشه کشی، توسعه و نحوه کاهش ترافیک شهری را در اختیار علاقه مندانی که تمایل به داشتن اطلاعات کاربردی، طراحی هندسی،  پیچیدگی های عمومی و برنامه ریزی، روش ها و بهسازی عوامل موثر کاهنده ترافیک دارند، بگذارد.

بخش کنترل علامات:

عملکرد علامت ها:

گروه مدیریت کنترل علامات ترافیک تنظیم زمان تمام علامت های ترافیک تحت نظارت شهرداری شامل سیستم چراغ های چشمک زن را هم برای Anchorage و هم دیگر نقاط مجاور به انجام می رساند. بیشتر علامتهای سطح شهر Anchorage به کامپیوتر مرکزی در حوزه ترافیک متصل است. این سیستم علمکردی تنظیم علامات و تنظیم برنامه های زمان بندی  را بر سر هر چهارراه را انجام می دهد.

علامات بطور معمول برای برنامه های مختلف زمانی، در طول روز تنظیم می شوند. برنامه های مختلف زمانی بطوری تنظیم شده اند تا برای تغییرات زمانی علامات در روند ترافیک که بطور معمول در ساعات یکسانی از شبانه روز اتفاق می افتد، محاسبه و برنامه ریزی شوند.  

نگهداری علائم:

متصدیات حراست از علامت ها وظیفه نصب، نگهداری و ساختن پشتیبان سیستم های علامت کنترل ترافیک را که تحت نظارت شهرداری است بر عهد دارند. اخیراً بیش از 250 چراغ راهنمایی بر سر تقاطع ها نصب شده که مسئولیت اجرای آن بر عهده این واحد می باشد.

حوزه نگهداری همچنین برنامه های راهنمایی پشتیبانی فنی را برای دیگر مناطق مجاور این شهر انجام می دهد.

 معانی علامت های عابرین پیاده:

از برخی از حوزه های ترافیک اغلب در مورد نحوه استفاده علامات بر سر تقاطع های مخصوص عابرین پیاده سوال می شود. که این علامات چگونه کار می کنند؟

چرا به نظر می رسد که میزان زمان این علامات بر سر چهارراه ها یا در خیابان های شلوغ اینقدر  کوتاه است.
در زیر توضیح خلاصه ای از چگونگی کارکرد علامات و معنی آنها را آورده ایم.

در جایی که امکان پذیر باشد، علامت عابرین پیاده طوری برنامه ریزی شده که بطور خودکار و طبق برنامه زمان بندی شده تغییر کند تا دیگر عابرین پیاده مجبور به فشار دادن دکمه عبور نباشند.

اما این برنامه برای تمام نقاط قابل اجرا نیست و بهترین روش همان است که عابرین دکمه های مخصوص را برای عبور از خیابان بفشارند.

 توقف:

علامت توقف بر سر تمام چهارراهها به یک صورت عمل نمی کند، این بخاطر اندازه خیابان و حجم اتومبیل هایی است که از آن مسیر می گذرد. علامت سفید زمانی آشکار می شود که عابرین پیاده بتوانند از خیابان عبور کنند.  

 چراغ های چشمک زن:

چراغ های چشمک زن قرمز رنگ یا علامت توقف، در مدت زمان کوتاهی پس از چراغ سفید روشن می شوند. چراغ چشمک زن قرمز که گاهی اوقات بصورت دست نشان داده می شود، بدین معنی است که عابرین باید از خیابان عبور نکنند، در واقع این مدت زمانی است که به عبور وسایط نقلیه از خیابان اختصاص داده شده است و هر عابری که در حال گذشتن از خیابان بوده باید به مسیر خود ادامه دهد، اما عابرینی که هنوز از خیابان عبور نکرده اند باید تا تغییر رنگ علامت منتظر بمانند و از خیابان رد نشوند.

طول مدت زمانی این چراغ های چشمک زن طولانی بوده و بر اساس طول مسیر عبور و سرعت عبور عابرین پیاده تنظیم شده است.

علامت قرمز دست نشانه خاتمه یافتن زمان عبور از خیابان  است.

 

منبع : سایت شهرنما




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 545528

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس