سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 87/7/24

همه مردم بازگشایی افتتاح میدانی با فضای سبز و امکانات رفاهی را احیای دوباره شهر می دانند.

محققان معتقدند که تاسیس یک پارک زیبا و یا فضای سبز میدان ها مردم را تشویق به پیاده روی می کند و ارزش اراضی را بالا می برد و همچنین به صنعت توریسم رونق می بخشد. در واقع به گفته "رابرت پنتس" ساختن فضاهای سبز در شهر حس جامعه گرایی و داشتن زندگی مسالمت آمیز را در جامعه بالا می برد. امروزه شهرها از پوسته قبلی خود ،که مکانی کثیف و آلوده بودند و مردم سعی داشتند تا فرصتی پیش آید و از آنجا فرار کنند، بیرون آمده است و اکنون می بینیم که با استفاده از فضاهای آزاد شهری پارک ها و فضای سبز ساخته می شود که چهره شهر را بسیار شاداب و جذاب می کند و سطح امید را در جامعه شهرنشینی افزایش می دهد.

بعنوان مثال پارک "ملینیوم" در شیکاگو بطرزی بسیار زیبا و خیره کننده در ضلع پارک تاریخی "گرانت" ساخته شده است منعکس کننده هنر معمار این پارک --"فرانک گهری"—می باشد. در شهر سیاتل شهردار "نیکلز" هم اکنون در حال تفکر بر روی پروژه ساخت 3 پارک در شهر است این 3 پارک مخصوص افرادی است که محل کار و یا زندگیشان نزدیک این پارک ها می باشد.

ساخت یک میدان با استفاده از گل، درختان و چمن در مرکز شهر چهره ناملایم و خشن شهر را بسیار لطیف و مسرت بخش می کند و یا با اضافه کردن فضای سبز مکانی را ساخته ایم که کرانه افق شهر را شگفت انگیز و زیبا جلوه می دهد. هنگامیکه که شما در این فضا می ایستید احساس می کنید که در یک دره سبز رویایی ایستاده اید.

یکی از این پارک های زیبا پارک "دیتروت 300" است. این پارک زیبا ناحیه های مختلف مرکزی شهر را به هم پیوند می زند این نواحی از سواحل رودخانه در مرکز تجاری شروع می شود و تا نواحی جنوبی ادامه دارد. به عقیده طراحان، این پارک مشکلات مردم در بخش های مرکزی و جنوبی شهر را تاحدودی مرتفع می کند و به عنوان حلال معضلات مرکزی شهر کاربرد خواهد داشت.

 

منبع : www.detnews.com




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 545591

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس