سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 86/10/12

یکی از مشکلاتی که به معضل ترافیک پایتخت و کلان شهرهای کشور فشار زیادی وارد می کند، عبور عابران پیاده از مسیرهای غیر خط کشی و یا گذر از وسط خیابان های شلوغی است که دارای پل عابر پیاده نیز هستند.

با نگاهی به خیابان های شهر به کرات شاهد عبور افرادی هستیم که حتی با وجود پل عابر پیاده سعی دارند به هر شکل ممکن از میان خیابان و یا حتی گاردیل و نرده های میان بزرگراه هاعبور کرده و هر چه سریع تر خود را به آن سوی خیابان برسانند.

اگر چه این افراد در توجیه کار خود عجله را علت این کار می دانند، اما شاید علت اصلی این مشکل را بتوان در نبود فرهنگ عبور صحیح میان برخی عابران جست وجو کرد.

به اعتقاد کارشناسان برای رفع این معضل باید فرهنگ استفاده از پل عابر را در میان مردم نهادینه کرد و البته در این زمینه فعالیت هایی نیز تاکنون انجام گرفته است.

به عنوان نمونه احداث پله برقی برای پل های عابر پیاده، گامی موثر در راه ایجاد این فرهنگ میان شهروندان و تشویق آنان جهت استفاده از پل های عابر پیاده بود و همچنین در جدیدترین اقدام در این راستا می توان به افتتاح پل موزه پونه در خیابان کریم خان زند در مرکز تهران اشاره نمود.
با این که قبلاً عابران برای عبور از عرض ?? متری این خیابان (که با توجه به حجم خودروهای عبوری احتمال برخورد عابران با وسایل نقلیه در آن بسیار زیاد بود) حدود ?? ثانیه وقت لازم داشتند، اما هم اکنون برای عبور از این خیابان شش تا هشت دقیقه وقت گذاشته و علاوه بر گذر از پل عابر از سیستم های صوتی و تصویری، دستگاه خودپرداز، دستگاه عرضه نوشیدنی آن هم استفاده کرده و حتی به تماشای ماهیان زیبای داخل آکواریوم این پل موزه نیز می ایستند.
همچنین امکانات جانبی و وجود گالری عکس متشکل از ?? تصویر از فعالیت های سازمان منطقه ویژه اقتصادی نفت و گاز پارس سبب می شود تا شوق بیشتری میان مردم برای استفاده از این پل عابر به وجود آید.

بی تردید اجرای چنین طرح هایی علاوه بر ایجاد زیبایی در بافت شهری و ارتقای سطح فکری و هنری جامعه موجب افزایش سطح فرهنگ شهرنشینی میان شهروندان نیز خواهد شد و استمرار آن می تواند تاثیر شگرفی در نهادینه کردن این فرهنگ میان مردم داشته باشد.

و در این بین استقبال پرشور مردم از افتتاح پل موزه پونه بهترین ضمانت برای موفقیت چنین طرح های سنجیده ای و ادامه اجرای چنین پروژه هایی است.


محمدحسین فروزان – روزنامه جوان




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 546250

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس