سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 86/9/26

تاریخچه شهر Alliance:

 

شهر Alliance در شمال شرقی بخش Stark ناحیه اوهایو دارای24000 نفرجمعیت  می باشد. این شهر در سال 1850  از ادغام سه ناحیه کوچک  شهری دیگر به وجود آمد و پس از چندین سال با اذغام شهر چهارم  در سال 1888،  Alliance نامیده شد که این نام به دلیل اذغام و پیوستن دیگر شهر ها برای این منطقه انتخاب شده است. شهر Alliance را عموماً شهر راه آهن نیز می نامند زیرا خطوط راه آهنی که در اطراف و داخل این شهر وجود دارند در رشد صنعت آن نقش بسزایی را ایفا کرده اند. همچنین  وجود کارخانجات صنعتی وسیع  نیزدلیل خوبی برای رشد صنعت در Allianceبوده و است. پس از گذشت چندین دهه شرکتهای مهندسی در این شهر شروع به فعالیت کردند، کالج های تحصیلی (دانشگاهها) با پشتوانه محلی، ایالتی و ملی در سال 1846 تاسیس شدند. این دانشگاهها هم از نظر ورزشی و هم از نظر علمی در منطقه از اهمیت خاصی برخوردار هستند. شهر Alliance برای افرادی که خواستار فعالیت تجاری یا صنعتی  می باشند، جذابیتهای بسیاری مانند پارک های صنعتی جدید و تعداد بسیاری مشاغل تجاری است که سالانه جمعیت کثیری را به سمت خود می کشاند.

اهداف:

با شکل گرفتن شهر Alliance در سال 1850، ادارات مختلفی در این شهر تاسیس شد که  خدمات دولتی از قبیل خدمات آتش سوزی، آب و فاضلابها، نگاهداری خیابانها و مرمت پارکها و مراکز تفریحی، خدمات بهداشتی، خدمات ساختمانی و دیگر خدمات که مربوط به سلامت، ایمنی و رفاه شهروندان می شود را ارائه می دهند.به منظور انجام مسئولیتها به نحو مطلوب این امر ضرروری است که تمام خدمات به بهترین شکل و با  کارمندان متعهد و میزان مناسب سرمایه گذاری به اجرا در بیاید.

 سازمان آتش نشانی شهر Alliance:

سازمان آتش نشانیAlliance از سال 1893  با همکاری داوطلبانه دو شرکت Babcock Hook and Ladder Co  تشکیل و به بهره برداری رسیده است. کارمندان این سازمان تاسال 1897 بصورت داوطلبانه به کار مشغول بودند تا اینکه بودجه ای برای این سازمان در نظر گرفته شد و داوطلبان را به صورت تمام وقت به استخدام در آورد. ایستگاههای بعدی سازمان آتش نشانی  در سال 1900 به این سازمان اضافه شدند و با گذشت بیش  از 100 سال از تاسیس این سازمان هنوز هم  سازمان آتش نشانی Alliance جوابگوی 23000 نفر جمعیت این شهر که در حدود 600 مورد آتش سوزی در سال دارند، می باشد. امروزه تعداد زیادی از مواد خطرزا شناخته شده و ماموران آتش نشانی اطلاعات بیشتری در مورد این مواد کسب کرده اند. به همین دلیل میزان آتش سوزی در ایالات متحده در اواخر قرن بیستم به نصف رسید و در همین زمان مرگ هایی هم که به دلیل سوانح آتش سوزی رخ می داد به همین میزان کاهش یافت. میزان تماسهای تلفنی مربوط به سوانح در سراسر کشور نیز به یک- ششم قبل رسید.

این سازمان 34 کارمند متعهد ، یک مکانیک تمام وقت  و یک منشی دارد که با تجهیزات وسیع و لوازم و ماشین آلات بسیار پاسخگوی شهروندان است.

اهداف سازمان:

مهمترین هدف سازمان آتش نشانی Alliance حراست از جان و اموال شهروندان و همیاری آنان در مواقع اضطراری با فراهم آوردن خدمات پاسخگویی در موارد آتش سوزی و کسب مهارتهای لازم ، آموزش های پیشگیری ازآتش سوزی، بازرسی و رسیدگی موارد ایمنی و بازبینی  جهت عدم تناقض موارد  اجرایی با قوانین ایمنی شهر Alliance می باشد. دیگر هدف این سازمان اجرای مناسب خدمات آتش نشانی در موارد اورژانسی است که این خدمات شامل فرونشانی آتش و جلوگیری از فرریختن بنا در هنگام حریق، فرونشانی آتش ناشی از تصادفات وسایط نقلیه، رفع آتش سوزی مواد خطرزا،  پاسخگویی سریع به موارد اضطراری و بلایای طبیعی است. سازمان آتش نشانی شهر Alliance اهدافش را مشروط بر آنکه ایمنی و رفاه کارمندان سازمان و شهروندان را فراهم شود با بالاترین سطح استاندارد های آموزشی و برنامه های ایمنی ارائه می دهد.

اداره توسعه و برنامه ریزی:

شهر Alliance از گذشته تا کنون دارای کمیته های مختلفی است که شرایط ساخت مسکن را برای افرادی که از در آمد کمی برخوردار هستند، فراهم می کند. این برنامه همچنین برای افرادی که در ساختمانهایی سکونت دارند که احتیاج به بازسازی دارد نیز اجرا می شود که با همکاری اداره توسعه اجتماعی و سرمایه گذاری اداره توسعه و برنامه ریزی انجام می شود. هدف از اجرای این برنامه فراهم آوردن شرایط مناسب ایمنی و قانونی ساختمان سازی برای افراد واجد شرایط و خانواده هایی است که در منازل اجاره ایی زندگی می کنند. اداره توسعه اجتماعی همچنین آژانسهای خدمات اجتماعی فراهم آورده است که به سپردهای این افراد سود می دهد.  بر همین مبنا برنامه بازسازی مجدد  شهر که شامل بازسازی جداول سنگی، خیابانها، آب و شبکه های فاضلاب، روشنایی خیابانها، پیاده روها، قطع درختان و بازسازی منازل است نیز در سراسر Alliance اجرا می شود.هدف از اجرای  این کار ایجاد محیطی امن و مطلوب برای زندگی بهتر شهروندان می باشد. در جهت انجام این امور بازرسان و افرادی که با قوانین اجرای شهری آشنایی دارند و آموزشهای لازم را دیده اند نیز بر انجام این امور نظارت دارند. وظایف این افراد در قالبهای مختلفی از جمله رسیدگی به شکایات و بازسازی به اجرا در می آید. به دنبال اجرای برنامه های بازسازی ادارات مختلفی که مسئول انجام این خدمات هستند بطور مرتب گزارشات کاری خود را به مسئولین مربوطه ارائه می دهند. که بطور مشروح ذکر می کنیم.

متصدیان اداره توسعه و برنامه ریزی گزارشات اجرای برنامه ها را در سطح شهر به شهردار و مسئول ایمنی و خدمات عمومی ارائه می دهند. وظایف این اداره شامل نظارت بر برنامه های توسعه اجتماعی، همکاری با آژانس ها ی سرمایه گذاری برای تخصیص بودجه و صرف هزینه ، سرپرستی و نظارت بر کارمندان، بررسی زیر مجموعه ها و درخواستهای منطقه ای، مشورت با کمیسیون برنامه ریزی و هیئت مدیره مناطق، همکاری مستقیم با مدیران، شورا و دیگر ادارات مربوطه و اجرای برنامه های طویل المدت است .اهداف اداره توسعه و برنامه ریزی  شامل آماده سازی و  تصویب درخواستها برای سرمایه گذاری اتحادیه ها و دولت است. مسئولان هماهنگی نیز گزارشات کاری خود را به متصدیان اداره توسعه و برنامه ریزی می دهند، آنها مسئول هماهنگ کردن ساکنان منازل با برنامه بازسازی،آماده سازی و تصویب گزارشات توسعه اجتماعی، آماده سازی توافقنامه سرمایه گذاری برای فعالیتهای زیر مجموعه ای و انجام وظایف لازم در این اداره می باشند.

منشی دو گزارشات خود را مستقیماً به مسئولان  اداره توسعه و برنامه ریزی و هماهنگ کنندگان برنامه تحویل می دهد. او مسئول دریافت پرداخت های ماهیانه، تخفیف دادن، جمع آوری گزارشات ماهیانه برای ماموران رسیدگی، وارد کردن اطلاعات، گزارشات، یادداشتها در کامپیوتر و همچنین کارهای مربوط به دفتر اداری، خریداری درخواستهای رسمی و رسیدگی به لیست های حقوقی می باشد.

اداره نگاهداری خیابانهای Alliance :

سازمان حفاظت از خیابانهای شهر Alliance سالانه امور 5/106 مایل از جاده ها و 38 مایل از کوچه های شهر را انجام داده و از آنها حفاظت می کند. این در صورتی است که 23,253 نفر در این کوچه ها سکونت دارند.ساعات کاری این اداره 24 ساعته بوده و در بین ایام هفته متغیر می باشد. این سازمان مسئول تعمیر سنگفرش و آسفالت خیابانها، مرمت خیابانها، معبر کوچه ها، کارگذاری کانال های زیر زمینی، رنگ زدن جداول خیابانها، تقسیم بندی خیابانها، نصب تابلوهای ایست، نصب تابلوهای معلولین، نصب تابلوهای پارک ممنوع، نصب تابلوهای محل بازی کودکان،  نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و برف روبی خیابانها، جمع آوری کیسه های بجا مانده از جمع آوری شهرداری می باشد.

اداره آب و فاضلاب شهر Alliance:

این سازمان در مواقع ضروری که خارج از ساعات و روزهای اداری است نیز خدماتی اداری ارائه می دهد. این خدمات 24 ساعته و در طی 365 روز سال اجرا می شود. سازمان آب و فاضلاب Alliance مسئول حفاظت از منابع اصلی آب شهر و بهداشت شبکه های فاضلاب بوده و حفاظت و نگاهداری از سیستم توزیع آب شهری شامل برج های آبی، شیرهای آتش نشانی، تعویض شیر فلکه و ... را نیز انجام می دهد .

بطور معمول مواردی که برای نگاهداری و حفظ بهداشت شبکه های فاضلاب انجام می شود بدین شرح می باشد: باز کردن مسیرهای مسدود شده فاضلاب، تعمیر سرپوش های شبکه فاضلاب در خیابانها، تشخیص و تعمیر شبکه زیر زمینی .

سازمان آب و فاضلاب همچنین امکاناتی برای حفاظت آبها و فاضلاب را نیز همراه با نگهداری از  آب انبارها، بنداب و راه آب های شهر Alliance را ارائه می دهد.

اداره بهداشت و سلامت:

به جهت حمایت و فراهم آوردن شرایط سلامت شهروندان، موارد ایمنی و پیشگیری توسط این بخش آموزش داده و خدماتی نیز در این رابطه ارائه می گردد. برای دستیابی به یک جامعه سالم و توسعه برنامه ها و خدمات بهداشت عمومی باید تمام اهداف بهداشتی و سلامت اجرا شود.

همکاری با دیگر ادارات:

ارتباط داشتن با دیگر مراکز چه خصوصی و چه دولتی رکن اساسی سازمان بهداشت می باشد. زیرا همکاری با شهرداری این اجازه را به ما می دهد تا با دیگر شرکتها و مراکز شهری در تماس باشیم. ما با پزشکان خصوصی و بیمارستانهای دولتی نیز همکاری می کنیم . و آنها نیز به نحوه کار ما آشنایی داشته می دانند که چه خدماتی را ارائه می دهیم و بر عکس چه خدماتی را از آنها می خواهیم. سازمان بهداشت و سلامت با سازمانهای خدمات محلی نیز در ارتباط است. این ارتباط در رابطه با موارد ایمنی صندلی های ماشین برای کودکان، امور سلامتی، کلینیک های واکسیناسیون بیماری هاری است. مهمترین اهمیت سازمان ما همکاری با قانون گذاران محلی است. ما نیز باید این همکاری را ادامه داده تا نیازهای سلامت مردم را بر طرف کنیم.

آموزش:

اگرچه ما از داشتن یک وضعیت رسمی برای داشتن  مربی آموزشی برخوردار نیستیم،

 اما کارمندان ما در موارد عمومی آموزشهای  می بینند و از طریق برنامه های زنده رادیویی، تلویزیون محلی، مطبوعات شهروندان را آموزش می دهند. ارتباط با رسانه های گروهی در اطلاع رسانی به مردم نقش بسزایی را ایفا می کند. این سازمان همچنین با دیگر موسسات دانشگاهی، کلینیک های آموزش فن آوری پزشکی نیز در تماس است.

آمارهای اصلی:

 اهمیت این بخش برای سازمان بهداشت از سایر قسمتها  بیشتر است زیرا تاریخ وقوع تمام تولد ها و وفاتها در این قسمت ثبت شده و اصل  گواهی ها به سازمان بهداشت مرکزی در اوهایو فرستاده می شود. و تنها یک کپی از هر گواهی در این بخش باقی می ماند.گواهی دفن نیز در این بخش صادر می شود.  اهمیت بخش آمار به جهت کسب اطلاعات از سلامت جامعه و برنامه ریزی برای ارائه خدمات به شهروندان است. ما همچنین به دیگر سازمانها و شرکت ها اطلاع رسانی کرده و خدماتی از قبیل تحقیق و جستجوی شجره نامه ها را نیز انجام می دهیم. به تازگی نیز فهرست کاملی از تاریخ تولد ها و وفاتها بر حسب الفبایی نام افراد و دیگر اطلاعات مهم جمع آوری کرده ایم که با این حرکت امکان دستیابی به اطلاعات را برای عموم آسانتر می کنیم. ما امیدواریم که بزودی تمام اطلاعات کلی را جمع آوری کرده و دراختیار شهروندان قرار دهیم.  

سازمان پارکها و تفرجگاهها:

سازمان پارکها و مراکز تفریحی و مکانهای عمومیAlliance  مسئول حفظ و نگهداری 24 ساعته از پارکها،  مراکز تفریحی و فضاهای سبز کوچک تا فضاهای سبز وسیع است. این سازمان همچنین مسئول تمامی پارکهای مجهز به سیستم پارک اتومبیل برای استفاده عموم می باشد. این سرویس برای افرادی در نظر گرفته شده است که ساعاتی را در پارک می گذرانند. شهروندان می توانند با پرداخت مبلغی ناچیز و تماس با دفتر پارک برای خود مکانی برای پارک اتومبیل رزرو کنند. سیستم رفاهی پارکها در شهر Alliance بسیار خوب اداره می شود . سازمان پارکها توسط سازمان غیر انتفاعی " دوستدار پارک" حمایت و پشتیبانی می شود. سالانه این سازمان همراه با دیگر انجمن های باغات و بخش های خدماتی، ساعاتی را با صرف وقت و هزینه پارکها و برنامه های تفریحی و پروژها ویژه آنان می کند.  

شهروندان سالخورده:

مرکز شهروندان سالخورده شهر Alliance مکانی است که افراد سالخورده می توانند فعالیتهای فرهنگی، ورزشی و سرگرمیهای تفریحی در آن  داشته باشند هدف ما این است که در مکانی مناسب و راحت، خدمات کثیری را در اختیار شهروندان بالای 60 سال و بازنشستگان قرار دهیم. این مرکز خدمات خود را یا بصورت رایگان و یا با دریافت هزینه جزیی ارائه می دهدکه از جمله این خدمات تزریق آمپول پیشگیری آنفولانزا، آزمایش  رایگان چشم برای آب مروارید و آب سیاه و بیماریهای است  که سالمندان مستعد آن هستند. این مرکز سالانه بین 2000 تا 3000 آمپول به سالمندان تزریق می کند و در ازای هر آمپول 2 دلار دریافت می کند این مبلغ برای افرادی که بیمه پزشکی دارند بصورت رایگان خواهد بود. مرکز سالمندان شهر Alliance همچنین برای سالمندان تورهای گردشگری نیزدر طی سال تدارک می بیند که این تورها شامل سفرهای در اطراف شهر، گذارندن تعطیلات کریسمس در شهرهای دیگر و سفر های خارج کشور به اروپا می باشد. علاوه بر این سفر ها در آخر هر هفته تورهای یک روزه گردشی به اطراف اوهایو را در نیز برنامه خود دارد. همچنین این مرکز برای استفاده تمام سالمندان علی رغم عضو بودن نیز باز است. اما افرادی که عضو هستند در تمام موارد می توانند از تخفیف استفاده کنند. نرخ عضویت برای یک نفر 10 دلار و برای دو نفر 15 دلار است. اعضا نه تنها از تخفیف ویژه برخوردارند بلکه ماهانه خبرنامه هایی که شامل قسمت حوادث و فعالیتهای این مراکز می باشد نیز دریافت می کنند. این مرکز از لحاظ مالی یک مرکز غیرانتفاعی معاف از مالیات است که توسط سرمایه گذاری داخلی اداره می شود. و نه از دولت و نه از پولهای دولت فدرال بهره ای ندارد.

 

منبع : http://www.shirazcity.org/Home/newsletter.html




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 221
کل بازدیدها: 545488

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس