سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 86/6/28

حمل و نقل

توسعه شهرها و افزایش جمعیت آن ها در هر شرایطی تأمین ارتباطات و جابجایی جمعیت در انجام فعالیت ها را ضروری می سازد . یعنی اگر در عرصه فضایی شکل دهنده نیازهای جمعیت شهرها که شامل « کار » ، « سکونت » و « گردشگری و گذران اوقات فراغت » می شود ، عامل « حمل و نقل » به عنوان ترن مکمل سه رکن یاد شده ، حضور و بقا در پهنه شهرها را میسر می سازد.

مسأله ترافیک در کلانشهر تهران امروزه به عنوان یکی از حادترین و پیچیده ترین مشکلات شهری جلوه می نماید . حمل و نقل یا به عبارتی صنعت حمل و نقل به عنوان یکی از نیازهای بسیار ضروری جهان معاصر مورد توجه خاص می باشد . این مقوله در سطح شهرها به ویژه شهرهای بزرگ به صورت بارزی آشکار گشته و تمامی زوایای زندگی شهری را در بر گرفته است . روشن است که کارایی سیستم شهری با کارایی و رشد اقتصا شهر و کشور در ارتباط است و بر این اساس است که با ناکارآمدی سیستم حمل و نقل شهری نیز اقتصاد با مشکل مواجه می شود.

سیستم یا شبکه حمل و نقل امروزه به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم توسعه ، نقش و جایگاه خاصی را در مجموعه شهری کشورهای مختلف دارد. شبکه ارتباطی ( حمل و نقلی ) همانند رگ های بدن انسان ، حیات و زندگی را به شهر می بخشد . ضعف و ناکارآمدی هر جز و یا بخشی از این شبکه ، منجر به کاهش کارایی کل سیستم و بر بخش های دیگر نیز تأثیرات بسیاری می گذارد. حمل و نقل مقوله ای است که نهایتاً منجر به جابجایی مکانی انسان ، حیوان ، کالا و وسائط نقلیه از نقطه ای به نقطه دیگر می شود. این مقوله امروزه آنچنان زندگی و حیات شهری را متأثر ساخته که تصور زندگی بدون آن تقریباً دور از ذهن است.

 

تهیه کننده : امیر ارغوانی

 

برای دریافت کل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.hamkelasy.com/conferences/traffic1385/25_(www.HamkelasY.com).zip




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 545611

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس