سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید : مرتبه
تاریخ : پنج شنبه 87/3/30

تا به حال فکر کردهاید محیط شهری ما چطور میتواند در سلامت ما مؤثر باشد؟
اگر مسئله آلودگی هوا را که مطمئنا عامل مهمی است، کنار بگذاریم، بسیاری از خصوصیات محله و شهر ماست که به گفته محققان میتواند در ارتقای سلامت ما و حتی پیشگیری از بیماریها مؤثر باشد.
مطالعه تازه محققان دانشگاه میشیگان یکی از تازهترین مطالعات انجام شده در مورد تأثیر فضاهای شهری بر سلامت شهروندان است.
در این مطالعه مشخص شده که برخی عوامل شهری مانند دسترسی به پارکها و سالنهای ورزشی، همچنین وجود فروشگاههایی که بتوان به راحتی از آنها میوه و سبزیجات تازه و مناسب خریداری کرد، باعث میشود که شهروندان ساکن آن محله، کمتر از سایرین به سمت دیابت نوع? پیش بروند.
در این مطالعه، همچنین میزان دسترسی به حملونقل عمومی نیز ارزیابی شده و مشخص شده این عامل نیز میتواند افراد را از وضعیت پیشدیابتی، دور نگه دارد؛ چرا که باعث میشود مردم کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند و همین احتمالا باعث میشود چند قدم بیشتر از زمانی که با خودروی خودشان جابهجا میشوند، پیاده بروند.
فضاهای سبز بیشتر در محلهها هم، علاوه بر نقشی که در تلطیف و پاکیزه کردن هوا دارند و شاید این عامل به طریقی بتواند روی کاهش احتمال وضعیت پیشدیابتی تأثیر داشته باشد، در میزان فعالیت، پیادهروی و ورزشهای گروهی مردم هم مؤثر بوده است.
اما یکی از مهمترین مسائلی که در این نظرسنجی از مردم سؤال شده و معلوم شده در سلامت آنها نقش دارد، مسئله پیادهروهای خیابانهاست.
ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : پنج شنبه 87/3/23

به دو خانه زیر نگاه کنید. هر دو از نظر شکل، اندازه و کاربرد یکسان هستند. هر دو محل زندگی قشر متوسط جامعه است. اما از خود بپرسید کدامیک مناسب تر است.

خانه ای که در سمت چپ مشاهده می کنید اثری منزوی از سبک مدرنیسم در دوران ویکتوریایی است. همسایه ها اغلب در عرض خانه هستند، این خانه تنها یک ایوان کوچک و باریک دارد و در راه پله مدرن این ساختمان هم خبری از همسایه ها نیست. هیچکس برای پیک نیک و تفریح در چمن های جلوی خانه نمی نشیند و اوقات خود را در زیر درختچه های تزئینی نمی گذرانند. این ساختمان های جدید انگار در یک عزای همیشگی به سر می برند.

ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : پنج شنبه 87/3/23

پروژه پارک نیاگارا حاصل همکاری همه جانبه مهندسین مشاور کانادا، شهرداری منطقه نیاگارا، محله تجاری و مالی بوفالو، محله تجاری و مالی آبشار نیاگارا، و شرکت ها و موسسات دیگر از ایالت نیویورک و شهر نیاگارا می باشد.

ایده اصلی این پروژه در کمیسیون احیای نیاگارا مطرح شد این پروژه می تواند طی یک رویکردچند ملیتی به روندی پایدار از نظر اقتصادی و زیست محیطی دستیابی پیدا کند. این پارک یک پارک سنتی نخواهد بود. مؤسسین این پارک می گویند: "ماهرگز علف های این پارک را هرس نخواهیم کرد. زمین بیس بال جدیدی در این پارک ساخته نخواهد شد. از این گذشته نام این پارک که «پارک صلح نیاگارا» می باشد نام منطقه ای در همین مکان و همچنین سازمانی که به ما در ساخت این پارک کمک می کند می باشد."

 

پارک نیاگارا

ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 87/3/22

حمل و نقل هوشمند یا ITS (Intellegint transportation system) به معنی استفاده و بهکارگیری فناوریهای نوین (ازقبیل رایانه ارتباطات، سیستمهای کنترل و ...) به منظور ارتقای سطح ایمنی، کارآیی و ارزانی در حمل و نقل است که برای شیوههای مختلف حمل و نقل از قبیل جادهای، ریلی، هوایی و دریایی قابل تعمیم است. افزایش تسهیلات حمل و نقل به دلیل نیاز به سرمایهگذاری کلان و زمان زیاد اجرا و پیادهسازی همواره با محدودیتهای گستردهای روبرو بوده است. بنابراین، به منظور غلبه بر این مشکلات و با توجه به این که حل محدودیتهای مذکور با روشهای سنتی غیرممکن است، از دهه 1980 میلادی، سیستمهای حمل و نقل هوشمند درتمامی کشورها مورد توجه قرار گرفت.
ساختار سازمانی ITS به دو بخش ایجاد زیر ساخت و اجرا تقسیم بندی میشود ولی در برخی از کشورها مانند کانادا دولت مرکزی فقط امور مربوط به حمل و نقل،تحقیق، هدایت و نظارت را انجام می دهد و وظایف اجرا به موسسات وابسته به دولت و یا خصوص واگذار میشود.
سیستمهای هوشمند با استفاده از سیستمهای الکترونیکی، سیستم سنتی و ناکارآمد فعلی اطلاعات جادهای را تغییر میدهند؛ این سیستمها با استفاده از فناوری مخابرات، الکترونیک، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و با بهرهگیری از شیوهای نوین علم مدیریت و برنامهریزی سیستمها باعث افزایش ضریب ایمنی در سفر، اطلاع رسانی جامع به مسافران، اطلاعرسانی به رانندگان، کنترل تردد، کاهش تصادفات، کاهش مصرف انرژی، افزایش کیفیت ها و . . . می شود.
ادامه مطلب...


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : سه شنبه 87/3/14

 

فراخوان


ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : سه شنبه 87/3/14

گاهنامه تخصصی شهر و  شهرسازی - شهرفردا- شماره دوم

 شهرفردا - شماره دوم

دانلود شماره دوم گاهنامه تخصصی شهر و شهرسازی - شهرفردا

دانلود مجله در دوبخش:

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم




ارسال توسط 3شهرساز
بازدید : مرتبه
تاریخ : سه شنبه 87/3/14

گاهنامه تخصصی شهر و  شهرسازی - شهرفردا

 شهرفردا - شماره اول

دانلود شماره اول گاهنامه تخصصی شهر و شهرسازی - شهرفردا




ارسال توسط 3شهرساز
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 544876

دانلود فیلم

سایت ساز رایگان

بهراد آنلاین

کلیپ موبایل

دانلود فیلم

نرم افزار موبایل

قائم پرس